Osobe koje nakon godina rada napuštaju Njemačku u pojedinim slučajevima mogu imati porezne obaveze i nakon odlaska. Riječ je o takozvanom porezu na odlazak (Wegzugsteuer), o kojem su govorili njemački porezni stručnjaci.
Na koga se ne odnosi
Prema njihovim navodima, radnici s redovnom platom koji se vraćaju s ušteđevinom nisu obuhvaćeni ovim porezom. Osobe koje su bile u običnom radnom odnosu i nemaju poslovne udjele mogu napustiti zemlju bez te obaveze.
Ko može biti obuhvaćen
Porez na odlazak primjenjuje se na udjele u društvima kapitala (GmbH, AG), pod uslovom da je osoba najmanje sedam od posljednjih 12 godina bila porezni obveznik u Njemačkoj te da je u posljednjih pet godina imala najmanje jedan posto udjela.
U tom slučaju odlazak se tretira kao fiktivna prodaja po tržišnoj vrijednosti, a oporezuje se razlika između nabavne i tržišne cijene, iako stvarne prodaje nije bilo.
Berlinski porezni advokat Eugen Mehlhaf naveo je da, uz porez na dohodak, crkveni porez i solidarni prirez, efektivna stopa pri visokim procijenjenim vrijednostima brzo dostigne 48 posto i više.
Od 2025. godine pravila obuhvataju i ETF-ove i investicijske fondove, i to kada nabavna vrijednost u pojedinačnom fondu iznosi najmanje 500.000 eura.
Nekretnine, nasljedstva i odjava
Prihodi od iznajmljivanja nekretnina u Njemačkoj ostaju oporezivi i nakon iseljenja, pri čemu se upozorava na rizik dvostrukog oporezivanja. Nasljedstva i pokloni iznad neoporezivih iznosa mogu se oporezovati do pet godina nakon odlaska.
Pri iseljenju je, kako se navodi, potrebno poreznoj upravi dostaviti novu adresu i podnijeti porezne prijave za sve godine do odlaska, a samostalni djelatnici moraju i službeno odjaviti djelatnost.
Advokatica za porezno pravo Esther Seibt-Pfitzner navela je da porezna uprava nakon iseljenja najčešće pita planira li osoba povratak i ostaje li joj poslovna jedinica u Njemačkoj, te na osnovu toga procjenjuje porezne posljedice.









